Copywriting – weten wie je bent

Belangrijk voor succesvolle copywriting is om te weten wie jij bent als ondernemer of als organisatie. Als je daar nog over twijfelt, kun je niet consistent zijn in je teksten en andere uitingen. Uiteindelijk heb je die consistentie wel nodig om mensen te kunnen overtuigen. Veel ondernemers hebben wel een vaag vermoeden van wie zij willen zijn, maar kost het veel moeite om de huidige missie om te zetten naar krachtige woorden. Juist daarin onderscheidt koenbugter copywriting zich: door mijn jarenlange ervaring als journalist weet ik in een kort gesprek met jou te achterhalen wat jouw missie is als ondernemer. Vervolgens komt deze heldere missie terug in al jouw online en offline uitingen. Wanneer jouw ‘zijn’ en ‘doen’ in een lijn zijn ben je als ondernemer zeer krachtig.

Consistent gebruik van toon, taal en beeld, zodat de organisatie herkenbaar is, waarmee het onderscheidend vermogen weer vergroot wordt.


Overtuigende teksten die weten te raken

Doelgroepen waren in de wereld van copywriting en media altijd erg belangrijk. Later kwam de trend van persona’s. Nu is het de kunst om te schrijven voor één persoon en die persoon in ons achterhoofd houden als we gaan schrijven. Je kunt namelijk toch nooit iedereen bereiken. Je wilt diegene bereiken die voor jouw bedrijf interessant is.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *